A sokszínű Balaton-felvidék

A Balatonnak ősszel is különleges hangulata van. A nyári arcát szerintem senkinek sem kell bemutatnom, az őszi más. A fények, a víz színe, a csend, a béke és a levegő illata sajátos. Kevesebben, mint nyáron, de sétálnak a parton, a kikötőkben, kirándulnak, bicikliznek, sokan látogatják meg a tavat ősszel is.

Keszthely és Hévíz

A hévízi tó vize novemberben nekem kicsit hűvös volt, de mégis jól esett úszni a párolgó vízben. A benti részben már kicsit sem fáztam és úgy éreztem magam, mintha időutaznék, a korlátok,  lépcsők és üvegfalak szerintem velem egy idősek, ez adja meg a hely hangulatát. A másik híres wellness komplexum Kehidakustányban található. Keszthely belvárosa szép, a kastélyparkban beredezett kocsimúzeum is nagyon tetszett.
Hévíz

Tapolcai medence

A tapolcai tavasbarlang tökéletes program pároknak és családoknak is. Sajnos volt olyan hétvége, amikor a kígyózó sor miatt inkább más elfoglaltság után néztünk. Tapolca belvárosában egy kis tó található, malommal, színes házakkal és éttermekkel körülvéve.
Ezen a környéken rengeteg borászatot találunk, Nemesvitán, a Badacsony lábánál és oldalában is válogathatunk a csodaszép, Balatonra néző panorámával rendelkező borteraszok között.
A Badacsonyra két oldalról is felmászhatunk, Badacsonytördemic felől a Bujdosók lépcsőjén, vagy Észak felől egy jó kis kaptatón. A tetőn a Kisfaludy-kilátót felújították és a fák lombja már nem takarja el a kilátást. Az hegy szélén a Páholy nevű sziklás kilátóhelyen is érdemes kinézni, A Szigligeti várból is közeli látkép nyílik a Balatonra, azonban ha ide látogatunk vegyük figyelembe a vár nyitvatartását, amit a honlapon ellenőrizhetünk. Szeptermberben egyébként 18:00-ig tart nyitva.

Tanúhegyek sora

A vulkanikus eredetű tanúhegyek különleges látványt nyújtanak, szerintem Magyarország egyik legszebb tája. Ha közöttük autózunk vagy biciklizünk akkor is nagyon látványosak, ha pedig a tetejükről szemléljük a többi, tájból kiemelkedő kúpot, esetleg a tejutat és a csillagokat, felejthetetlen élményben lesz részünk. Mindegyik 300-400 méter magas, a Badacsony a legmagasabb a 438 méterével. Érdemes mindegyiket megmászni, a Csobánc már távolabb esik a Balatontól, tetején várat is találunk. A Szent György-hegy szintén olyan monumentális, mint a Badacsony, oldalában bazaltorgonák ágaskodnak. A Gulácsra kaptatós de panorámás út visz fel körbe, itt-ott bazaltorgonákat keresztezve, innen láthatunk rá legjobban a Szent György-hegyre. A Tóti-hegyről is körpanorámát élvezhetünk. Megemlíteném még a Hajagos, a Haláp és a Hegyesd bazaltkúpjait, hogy ne maradjanak ki a sorból. A túrázás után pedig a Folly arborétumban és a borászatukban öblíthetjük le porzó torkunkat.

Káli medence

A Káli medence a Monoszlótól délre található Hegyestűről híres. Ehhez a geológiai képződményhez már bemutatóhelyet is építettek, ezért már belépőt is kell fizetni. Elkerítve nincs, így lényegében bármikor látogatható. Tetejéről szép panoráma tárul elénk, az egész Káli-medencét belátni. Köveskál és Szentbékkálla között kőtengeren át kirándulhatunk, fel is mászhatunk a szenbékkállai ingókőre. Az itt található településeket összekötő utak tökéletesek arra, hogy biciklivel fedezzük fel e tájat. Kékkúton az ásványvíz üzem épülete előtt kútból ihatunk Theodora ásványvizet, amennyit csak bírunk. Salföld kicsi, három utca az egész, de nekem nagy kedvencem a házikóival. Salföld egyik végében található a Salföldi major, állatsimogatóval, játszótérrel, gyógynövénykerttel, másik végében kőtenger és kis sétával a pálos kolostorrom is elérhető. Ha pedig itt is szeretnénk hegyet mászni, a Fekete-hegyről és a Kopasz hegyről érdemes kinézni. Utóbbi rövid mászást igényel csak, akár egy naplemente megnézésre is érdemes “felugrani”, a Balatonon kívül a tanúhegyeket, másik irányba pedig a Hegyestűt láthatjuk.

Tihany

Nem a Balaton felvidék része, de ha erre járunk, bűn kihagyni. Az apátságon kívül több látnivalót is tartogat. Sajkodon különleges, békés, füves partot találunk. Felette az Apáti-hegyen épült nemrég egy kilátó, de a gerincen, a Nyereg-hegyen és Csúcs-hegyen végighaladva szép kilátásban lehet részünk. A náddal benőtt Külső-tó innen, fentről latszik igazán. Egy laza kirándulás során érdemes útba ejteni a Belső-tavat, a Gejzír tanösvényt és a barátlakásokat is.
Várjuk a Te útleírásodat, élménybeszámolódat is az UtazóBázison! Ha nyaralásod, utazásod során gyűjtött tapasztalataidat, élményeidet szeretnéd megosztani másokkal, írd meg nekünk és mi közzétesszük!
Címkék

Dobik

Utazásfüggőségem régóta tart, de mivel nem utazhatok folyton, addig is szívesen írok beszámolókat, tervezgetek és igyekszem információkkal szolgálni másoknak, ha tudok.