Európa

Algarve: Portugália színpompás darabkája

Ahogy mi láttuk

Hirdetés

Ha Portugáliára, azon belül is Algarve régióra gondolok, a legelső, ami eszembe jut, az nem más, mint ennek a vidéknek a lenyűgöző, élénk színei. A víz, a part, a szikla, a növények, virágok, de még az ember alkotta tárgyak is varázslatos, élénk színben pompáznak. Szikrázóan kék ég, tiszta levegő, fehér bárányfelhők, sárgásbarna színű sziklák, türkiz víz, rikítóan zöld növényzet. Megannyi csodás színben tündöklő virág, tarka csempék, és a régióra jellemző street art tette még különlegesebbé, színesebbé az összképet. Ilyen a „Mi Algarvénk”.

Cserepekkel kirakott ház

Idén április végén láttuk elérkezettnek az időt ahhoz, hogy meglátogassuk Portugáliát. Algarvéba mindig is vágytam, viszont annyira csábító volt Portó, Lisszabon, sőt, az Azori-szigetek is, így sokat gondolkodtunk, hogyan is osszuk be az időnket. Sajnos csak egy hét állt a rendelkezésünkre, így úgy döntöttünk, rohanni nem szeretnénk, s a napos Dél-Portugál tengerpartot nézzük meg tavaszi szépségében.

Időjárás

Portugália időjárása nagyon érdekes. Nem tisztem ezt a témát most itt taglalni, megtették már sokan előttem, hozzáértők, de érdemes tájékozódni utazás előtt, ugyanis szinte minden régióban más jegyek a jellemzőek. Döntésünk mellett szólt, hogy a déli régió Portugália legnaposabb vidéke. S bár az óceán hideg (még nyáron sem melegszik túlságosan fel), az időjárás tavasszal nagyon kellemes volt. A nap szépen sütött, de az óceán felől mindig megérkezett az enyhülést adó fuvallat. Nem fáztunk, de nem is volt melegünk. Pont ideális volt. Nyáron nincs túl nagy hőség (általában), és állítólag télen sem megy fagypont közelébe a hőmérő higanyszála. Mi nagyon élveztük a dél-portugáliai tavaszi időjárást.

Praia do Martinhal

Autóbérlés

Faroba való megérkezésünk után a GoldCar nevű autókölcsönzőnél béreltük az autónkat egy hétre, melyet a reptéren sikerült átvennünk. Hiba csúszott a gépezetbe, ugyanis eddig ismeretlen problémába ütköztünk: hitelkártyát kértek a letét kifizetéséhez, ami azonban nekünk nem volt, így teljes biztosítást kellett kötnünk, ami nyilván magasabb árat jelentett. Az esetből tanultunk, azóta van hitelkártyánk. Érdemes nagyon figyelni, mert a legnagyobb körültekintéssel is adódhatnak problémák, nem várt szituációk.

Szállás

A szállunk Portimaoban volt, a Booking.com-on keresztül foglaltuk le a Vitor’s Plaza nevű szálláshelyet. Egy jól felszerelt, tágas, medencés, pálmafás apartmanhoz jutottunk hozzá, nagyon jó áron, lévén, hogy még előszezonban mentünk. Babásként is nagyon jó választásnak bizonyult, ugyanis kaptunk babaágyat, illetve etetőszéket, ami, ami bár a mi utazásaink során extra kényelemnek számít, az éppen csak ülni tudó babánk esetében ez nagy segítségnek bizonyult.

Babával

WizzAir gépünk Faro repterén szállt le. Az akkor 9 hónapos kislányunkkal utaztunk, aki elég jól elvolt a fedélzeten a repülés néhány órája alatt. Evett, ivott, aludt is. Visszafelé volt annyi kellemetlenségünk, hogy késett a gép, s a fedélzeten plusz 50 percet kellett rostokolnunk. Ha ez nincs, zökkenőmentes lett volna a visszafele utunk is, de egy 9 hónapos babának ez már sok volt. Mint mindig, most is a karikás kendő mentette meg a helyzetet- nyűgösködése megszűnt, megnyugodott, s el is aludt az apukája mellkasán.

A mi tapasztalatunk az volt, hogy Dél-Portugália nagyon bababarát, vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy meg lehet találni a módját annak, hogy babával is kellemes perceket töltsön itt el az ember. A tengerpart melletti kiépített sétányok kedvezőek a babakocsis sétákhoz, mint ahogy akár a széles partok, ahol elég kemény a homok ahhoz, hogy akár babakocsival is lehessen sétálni. Túrázáshoz háti hordozót használtunk. A tengerpart mellett jól felszerelt játszóteret is láttunk.

Algarvei kedvenceink

• a Praia do Vau, ahol a látogató hol a vízben, hol a homokon gázol át, barlangok között cikázva, kagylókkal kirakott sziklák között, vagy a kiépített sétálórészen sétál,
  • Portimao városa a kedvességével, bájával,
  • a Praia dos Trés Castelos, ami a csodák százát tartogatja,
  • a Praia da Rocha, a vibrálásával, csodálatos, végtelennek tűnő hosszúságú tengerpartjával,
  • a Praia da Marinha, aminél szebbet nemigen láttunk még,
  • a Carvoeiro beach, háttérben a csodás fehér házaival,
  • a Nossa Senhora da Rocha, ahol a sziklaszirten egy kis templom áll a maga fehérre meszelt egyszerűségében, lent a mélyben pedig türkiz színű víz moss a rozsda színű homokot s a kagylóhéjak százait,
  • a the Cova Redonda beach, ahol nem homokon, hanem kagylókon jár az utazó,
  • Silves bájos városa a csodálatos virágzó fáival, szűk macskaköves utcáival, s a mennyei mandulatortácskát árusító helyi piacával,
  • Lagos városa, ahol élmény volt a séta a kis utcákon át, egészen a város kikötőjéig,
  • a Praia do Martinhal, ahol a szél felkorbácsolja a tengert,
  • a Szent Vince fok, ahol a világ véget ér.

Képgaléria

Virágzó fa Silvesben
A-mandulatorta
A mandulatorta

Ha szeretnétek a facebookos utazó közösségünkhöz tartozni, csatlakozzatok csoportjainkhoz! Európai úti célokkal kapcsolatos bejegyzéseket az Utazás Európában csoportban találhattok, Európán túli utazások számára az Utazás a nagyvilágban csoportunkat ajánljuk.

Élményprogramok:

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

1. Nagyon jó írás, minden benne van, amit keresnék egy utazás szervezéshez. Erősen meghozta a kedvem ehhez a régióhoz, pedig tavaly mi is megjártuk Portugáliát.