Arcachon és Bordeaux – Franciaország apró szelete

Arcachon és Bordeaux útleírás

Nagyon régi vágyam volt eljutni Franciaországba – az ország szépségei, a finom ételek, az apró macaronok, a pékségek kínálata mind-mind vonzottak arrafelé, de igazán akkor vált ez jelentőssé, mikor elkezdtem (már jó régen) tanulni a francia nyelvet. Angolon kívül ez az a nyelv, amit valamennyire értek (jelenleg passzív a nyelvtudásom, így ezt a kijelentést osszuk el kettővel), és nagyon kíváncsi voltam, milyen lehet egy olyan országba ellátogatni, ahol azért jelentenek valamit a szavak, feliratok számomra.

Jobban belegondolva, a maláj, indonéz, spanyol, és egyéb útjainknál ez az érzés egyáltalán nem volt meg, és ha angolul nem volt valami kiírva, akkor nem értettünk majdhogynem semmit. Tudom, tudom, a mai világban egy kattintás, és a fordítóprogramok már teszik is a dolgukat, de mégis, teljesen más olyan minőségben jelen lenni egy országban, ha nem teljesen ismeretlen az adott nyelv.

Mintha lejtene...
Mintha lejtene…

Bordeauxra azért esett a választásunk, mert január közepén piszok olcsó volt a repülőjegy a Wizzair oldalán (cc.3000 Ft/fő/út), illetve nagy vágyunk volt eljutni Európa legnagyobb
homokdűnéjéhez, a Dune du Pilathoz. Ja, és persze az óceán….. miután korábban felfedeztük magunknak az Atlanti-óceán szépségét, hatalmasságát, s ezáltal azt a végtelenség érzésével fűszerezett gondolatot, hogy mennyire picik, aprók vagyunk mi itt a földön. Az óceán hatalmas. Persze, a tenger is. Mégis más.

Végtelenség
Atlanti-óceán

Minket annyira lenyűgözött az egész közeg, ami 2 éve Portugália partjainál fogadott bennünket, hogy azóta szinte keressük a lehetőségeket, hogy óceánpart közelébe juthassunk. Hát, így jött Bordeaux a képbe, s milyen jó, hogy sikerült eljutnunk oda. Csodálatos élményekkel gazdagodtuk. Lássuk, milyenekkel:

Arcachon

Ezt az óceánparti kisvárost választottuk központunknak; itt volt a szuper jó, s elhelyezkedésében is kiváló kis szállásunk (Le Grillon– Booking.com-on foglalva); innen indultunk minden nap a felfedezőutunkra.

Ez a csendes város nyáron felpezsdül, és benépesítik az utcákat a francia nyaralók- állítólag ugyanis imádnak ide járni a helyiek- ezt el is hiszem. Arcachon városkája olyan, mintha egy kis díszlet lenne. Hangulatos kis utcák, mindenhol izgalmasabbnál-izgalmasabb boltok, kis kávézók, könyvesboltok, cukrászdák találhatóak.

Arcachoni életkép

A főutca rész le van zárva az autós forgalom elől; a tisztaság elsőrangú (sehol egy szemét, még ha kerestük volna sem), s még az aszfaltba is csillogós kő-darabok voltak rejtve, mely az esti fényben úgy tündökölt, mintha 1000 apró tükördarabkát szórtak volna széjjel. Mindennek ellenére egyáltalán nem keltett ez az egész hivalkodó benyomást, inkább a hely bája az, ami magával ragadja az arra járót.

Arcachon főutcája

Szállásunktól pár méterre már belevethettük magunkat a francia mandulás croissantok, a macaronok, a palacsinták, helyi pékáruk mellett a szebbnél szebb portékákat árusító lakberendezési üzletek kínálatának csodálatába, nekem mégis a legjobban a helyi sarki kis könyvesbolt tetszett. Nagyon hangulatos volt, telis-tele francia -és egyéb- nyelvű könyvvel.

Kedvenc könyvesboltunk

Pár száz méterrel odébb, már az óceánnál jártunk, de nem a nyílt víznél, ugyanis egy félsziget szemközt a várossal hosszan-hosszan belenyúlik a vízbe. Így ez a rész védettebb, de itt is hosszasan elterült az óceánparti föveny, mely mellett végig sétáló- és bicikliút helyezkedik el, egészen a város hajóval teli kikötőjéig.

Arcachoni öböl
Arcachon móló

A parton sokat voltunk, sétáltunk, sirályokat etettünk, „kincseket” kerestünk a homokban, melyet nagyon élvezett a 2,5 éves kislányunk. Hétvégén megnyílik a körhinta, a napsütésben lehet sétálni a mólón. A kikötő mellett is találtunk egy jól felszerelt játszóteret, illetve a Parc Mauresque- melyhez lifttel kell felmenni, s csodás kilátás nyílik a városra-, területén is van egy, melyre rábukkantunk.

Felszerelt játszótér

Plage du Grand Crohot

Nagyon szerettük volna a nyílt óceánt is látni, ezért ellátogattunk hozzá. Sajnos Le Cap Feret már túl messze lett volna a kislányunkkal, így Grand Crohotig mentünk le, de itt is nagyon szép volt az óceánpart. Hosszú parti föveny, szörfösök, végtelenbe nyúló partszakasz – most sem csalódtunk benne. Sétáltunk egy jó nagyot, hallgattuk a hullámok hangját, és élveztük a már emlegetett végtelenség érzését.

Úton az óceán felé

Atlanti-óceán

Dune du Pilat

Európa legnagyobb homokdűnéje nem messze fekszik Arcachon városától. Ottjártunkkor épp töltötték fel az alját homokkal, érdekes volt látni, hogyan csinálják. Maga a dűne hatalmas, és csodálatos. 1-1 szögből fotózva olyan volt, mintha a Holdon jártunk volna éppen.

Nagyon érdekes, hogy hogyan mozog évről-évre egyre bentebb a fák felé a homok a tenger felől. Nem volt könnyű megmászni, a finom homokba csak úgy süppedt a lábunk, de minden fáradtságot megért. A legtetetjén már nagyon fújt a szél, de egy picit lentebb még tudtuk élvezni a táj adta szépséget. Rendkívül jó élmény volt; érdemes megnézni, akár kisgyerekkel is.

A homokdűne

Bordeaux

A borról híres város belvárosi részébe tömegközlekedéssel mentünk; az autót külső részben hagytuk. Ezt a „taktikát” követtük most is, mióta rájöttünk, hogy nagyvárosba autóval bemenni nem a legjobb, dugók és parkolási problémák fogadtak mindig mindenhol. A villamos kb 15 perc alatt bent volt a belvárosba.

Bordeaux városa

Bordeaux városára is jellemző, hogy nagyon sok érdekes üzletet, kávézót, lehetőséget láttunk, de nagyváros lévén, itt azért már sok-sok szemét fogadott minket. Megcsodáltuk a Pont de Pierre hidat, a Saint Pierre csodás tempomát, a Saint Catherine utcát, és sétálgattunk a belvárosban.

Bordeaux

Bordeaux-i állatkert

Bordeaux szélén található az állatkert, melybe a kislányunk miatt mentünk, ugyanis imádja az állatokat. Arcachonnál is van, de sajnos abban az időszakban nem volt nyitva, amikor mi mentünk. Érdemes a főszezonon kívüli nyitvatartási időt figyelni, mert vagy nincsenek is nyitva a helyek, vagy- és ez a jellemzőbb-, korlátozott a nyitvatartási idő.

Megéri meglátogatni az állatkertet, nem túl nagy, de annál érdekesebb. Minden órában vannak látványetetések, programok- ottjártunkkor szurikáta etetés volt és madárshow. Nagyon szépen gondozott a kert, az állatoknak nagy hely van hagyva; amelyiknél megoldható, teljesen szabadon mászkálnak.

Bordeaux-i állatkertben

A kecskékhez be lehet menni, s a kengurukat is csak egy kötél választotta el tőlünk, így ha úgy tartja kedvük, akár oda is mehetnek a látogatókhoz. Fehér oroszlán, csodás madarak, vörös panda is megtalálható. A madarak is „szabadon” vannak, ahová be lehet menni, s gyönyörködni bennük.

Ami nekünk a legjobban tetszett, az a gyűrűs farkú makik adta lehetőség, ugyanis hozzájuk is be lehet menni, s ők, ha úgy gondolják, ráugranak a látogató vállára. Nagyon barátságosak, kedvesek, igazi élmény volt még felnőttként is részt venni ezen a programon.

Maki az állatkertben Papagáj az állatkertben

Pár praktikus információ az útról:

• átadták az új fapados váró egy részét, nagyon szép, modern. Szuper lesz, ha teljesen
    készen lesz
  • Budapest- Bordeaux repülőút menetideje cc. 2:15 perc
  • az autóbérlést a Goldcarnál tettük meg, teljes biztosítással. Korrektek voltak, valóban
    nem is néztek semmit, mikor visszavittük az autót
  • bár a lényegesebb helyeken beszélnek angolul (például az autókölcsönzőnél), de jól jött egy alap francia nyelvtudás az apró dolgokhoz – például kérni egy croissant a kis helyi pékségben
  • szuper volt ebben az időszakban utazni Bordeaux környékére, mert nagyon olcsó a repjegy
  • az időjárásra nem volt panaszunk, kellemes klíma fogadott minket. Felöltözni érdemes, főleg a tengerparton, bár nem tapasztaltunk erős szelet, de azért reggelente hideg volt. Délre viszont nagyon jól felmelegedett a levegő, volt, hogy 16-17 fokig is felment a hőmérő higanyszála
  • több szupermarketből is lehet választani, ha be szeretnénk vásárolni: Lidl, Auchan, Aldi, InterMarché…stb üzletek végtelen kínálatot nyújtanak.

Arcachoni piac

Tippek gyerekkel utazóknak

• gyereknek 5 éves korig 1 l vizet fel lehet vinni a repülő fedélzetére Ferihegyen
    (visszafelé is engedték egyébként)
  • babakocsi mellett díjmentesen fel lehet adni a babaülést is- ez a kérdés sokszor
    felmerült, most nyíltan rákérdeztünk, és ezt a választ kaptuk
  • bár minket már nem érint, de ugyan úgy lehet minden baba dolgot kint kapni, ami
    itthon is megtalálható (pelenka, gyümölcspürék..stb)
Édességbolt mindenhol

Amit érdemes kipróbálni

• macaron és mandulás krémmel töltött croissant. És tradicionális házi bagett- szigorúan
    nem a hipermerketből, hanem pl helyi pékségből vagy piacról. Hatalmas különbség
    van közöttük
  • jó féle francia bort kóstolni
  • séta és közben csak hallgatni a dallamos francia beszédet
  • elidőzni az óceánparton- kagylót gyűjteni, kincseket keresni, sirályt etetni
  • körhintázni egyet
  • futni a végtelen óceánparton
  • biciklit bérelni, és végigtekerni az Arcachoni öböl mentén- sajnos ez nekünk kimaradt,
    de „irigykedve” néztem a bringásokat
  • felmenni a dűne legtetejére- mesés a kilátás
  • bemenni egy francia könyvesbolba, és elidőzi a könyvek között. Mi találtunk egy fantasztikusat, s vettünk is két kötetet: az egyik természetesen A Kis herceg, a másik címe pedig: Le Petit Renard. Mindig erre az útra fognak emlékeztetni.
Mandulakrémmel töltött croissant
Osztriga
Öböl menti séta- és bicikliút
Háttérben az erdő
Francia épület
Hangulatos üzletek

Úgy gondolom, számtalan további lehetőséget tartogat még ez a környék, így érdemes akár hosszab időre meglátogatni Franciaország ezen szegletét. Csalódni senki sem fog, ebben biztos vagyok!

Előző cikkJordánia autóbérlés nélkül
Gondolatok- hova, merre, mikor. Ez így jó lesz? Jó lesz. Nem, mégsem. Újratervezés. Az agy zakatol. Látni szeretném. Látni akarom. Újra át szeretném élni az újdonság, a másság, a különbözőség érzését. Ugyan az, mégis teljesen más- legyen 1200 vagy 12000 km-re az otthontól. Csodás tájak, kedves emberek. Tervezgetés, utánaolvasás, térképek, információk, foglalások. Még fél év...még egy hónap...holnap utazunk. Aztán ott állsz. Repülőtér, biztonsági ellenőrzés, várakozás. De kit érdekel?! Hisz' boldog vagy. Újra úton. Megélni, átélni, csak ülni. S nem csak nézni, látni is. Jól van minden, hiszen megérkeztél. Helyére kerültek az apró mozaikok, információ-morzsák. A tervek felborulnak, nem láthatsz mindent, de nem baj, ennél sokkal többet kapsz. Magát az életet.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..