Téli mesevilág a Mátrában

A Kékestetőn most is van hó

Nem feltétlen kell messzire mennünk, ha egy kis havat szeretnénk látni. Az utóbbi években télen sajnos a nagyvárosokban alig esik hó, vagy ha esik is, gyorsan elolvad. Azonban hegységeinkben ilyenkor is van annyi, hogy síelhetünk, szánkózhatunk, sétálhatunk a havas erdőben. Tavaly februárban sokan nem gondoltunk volna, hogy 900m felett 40-50centiméteres hótakaró borította a tájat. Így volt ez tavaly decemberben és még most is. A webkameráknak köszönhetően könnyen fel lehet deríteni a helyzetet, hogy merre érdemes elindulni.

Kicsit kételkedve indultunk el a szürke, vizes Budapestről, még Gyöngyösön sem volt nyoma a hónak, de már látszódott az M3-ról a Mátra fehér csúcsa. Mátrafüreden és a Sás-tónál már itt-ott fehér foltokat láttunk, aztán ahogy egyre magasabbra jutottunk, megjelent a vastag hótakaró. Mintha egy másik világba érkeztünk volna, síelők, szánkózó gyerekek és felnőttek, csípős hideg és sok-sok ember kékestetői hüttében. Igaz, hogy parkolni is nehezebben tudtunk a Kékesen, de Galyatetőn sokkal nagyobb a parkoló, ott könnyebb.

Kilátók

Mindkét csúcson felmehetünk a kilátóba, a galyatetői kilátót nemrég felújították, magasabb is lett, a belépéshez kétszázasra lesz szükségünk, amit egy kapuba kell bedobnunk. A kékestetői TV-toronyba lift visz fel, a belépő 480 forint,  9-16 óráig van nyitva télen.

Szánkózás, síelés

Szánkózni mindkét helyen lehet, a Kékesen a sípálya jelenleg is üzemel! Modernebb és több pályával rendelkezik a mátraszentistváni sípark. Itt is találunk hüttét, szánkóparkot, hatalmas parkolót, esténként pedig kivilágított pályákat.

Kirándulás

A Kékesről tehetünk egy kis, 5-6 kilométeres kört az országos kéken a Sas-kőre, innen tiszta időben ellátni a Bükkig. Ha többet szeretnénk sétálni a Disznó-kőt és a Pisztrángos-tavat is belevehetjük a túránkba. Galyatetőről elindulhatunk a Piszkés-tető irányába, vagy Parádsasvárra. Tehetünk egy kbörülbelül 14km-es kört is a gerincen, a Nyírjesen át a Csór-hegyre.

Finom ételek

A kékestetői menza jellegű étteremben gyorsan megebédelhetünk, jól főznek, azonban általában sokan vannak. Galyatetőn több kisebb, családias éttermet is találunk. Mátraszentisvánban a Vörös-kő étteremben több féle sztrapacska és nagyon finom ételek közül válogathatunk.

Címkék

Dobik

Utazásfüggőségem régóta tart, de mivel nem utazhatok folyton, addig is szívesen írok beszámolókat, tervezgetek és igyekszem információkkal szolgálni másoknak, ha tudok.