Magyarország

Téli mesevilág a Mátrában

A Kékestetőn most is van hó

Hirdetés

Nem feltétlen kell messzire mennünk, ha egy kis havat szeretnénk látni. Az utóbbi években télen sajnos a nagyvárosokban alig esik hó, vagy ha esik is, gyorsan elolvad. Azonban hegységeinkben ilyenkor is van annyi, hogy síelhetünk, szánkózhatunk, sétálhatunk a havas erdőben. Tavaly februárban sokan nem gondoltunk volna, hogy 900m felett 40-50centiméteres hótakaró borította a tájat. Így volt ez tavaly decemberben és még most is. A webkameráknak köszönhetően könnyen fel lehet deríteni a helyzetet, hogy merre érdemes elindulni.

Kicsit kételkedve indultunk el a szürke, vizes Budapestről, még Gyöngyösön sem volt nyoma a hónak, de már látszódott az M3-ról a Mátra fehér csúcsa. Mátrafüreden és a Sás-tónál már itt-ott fehér foltokat láttunk, aztán ahogy egyre magasabbra jutottunk, megjelent a vastag hótakaró. Mintha egy másik világba érkeztünk volna, síelők, szánkózó gyerekek és felnőttek, csípős hideg és sok-sok ember kékestetői hüttében. Igaz, hogy parkolni is nehezebben tudtunk a Kékesen, de Galyatetőn sokkal nagyobb a parkoló, ott könnyebb.

Kilátók

Mindkét csúcson felmehetünk a kilátóba, a galyatetői kilátót nemrég felújították, magasabb is lett, a belépéshez kétszázasra lesz szükségünk, amit egy kapuba kell bedobnunk. A kékestetői TV-toronyba lift visz fel, a belépő 480 forint,  9-16 óráig van nyitva télen.

Szánkózás, síelés

Szánkózni mindkét helyen lehet, a Kékesen a sípálya jelenleg is üzemel! Modernebb és több pályával rendelkezik a mátraszentistváni sípark. Itt is találunk hüttét, szánkóparkot, hatalmas parkolót, esténként pedig kivilágított pályákat.

Kirándulás

A Kékesről tehetünk egy kis, 5-6 kilométeres kört az országos kéken a Sas-kőre, innen tiszta időben ellátni a Bükkig. Ha többet szeretnénk sétálni a Disznó-kőt és a Pisztrángos-tavat is belevehetjük a túránkba. Galyatetőről elindulhatunk a Piszkés-tető irányába, vagy Parádsasvárra. Tehetünk egy kbörülbelül 14km-es kört is a gerincen, a Nyírjesen át a Csór-hegyre.

Finom ételek

A kékestetői menza jellegű étteremben gyorsan megebédelhetünk, jól főznek, azonban általában sokan vannak. Galyatetőn több kisebb, családias éttermet is találunk. Mátraszentisvánban a Vörös-kő étteremben több féle sztrapacska és nagyon finom ételek közül válogathatunk.