USA nyugati part körút látnivalói 15 nap alatt

LA-tól Bryce kanyonig

Az USA-ban elég nagy fejtörést okozhat a nagy távolságok leküzdése és hogy a temérdek nemzeti parkot és látnivalót hogyan lehet a leggazdaságosabban összefűzni. Sikerült egy 5000km-es kört mennünk és nagyon sok szépet láttunk

1-2. nap, Los Angeles: sokan azt mondják, hogy nem érdemes ott körülnézni, csak dugók vannak és semmi izgi. Szerintem azért a Venice beach, Santa Monica Beach és a Hollywood felirat alatti hegyek és a Griffith observatory a tök jó panorámával megér 1-3 napot. Persze ott a Universal Studios is, de oda drága volt a jegy és hosszú a sor, így kimaradt.
3. nap reggel indulva egy egész napot kitölt az út a Pacific Highway-en át San Franciscoig, útközben ki vannak táblázva az oroszlánfóka nézőhelyek, és sok parkoló van kialakítva az út szélén, a panoráma miatt, ezeket az amerikai mókusok ki is használják kajakunyerálás céljából. Érdemes kis sétát tenni a McWay vízeséshez is ésmeg lehet állni Montereyben.
4. nap: San Francisco városnézés (nagy kedvencem volt a Tween Peakskilátóhely) és Alcatraz. (szállás tipp:Continental Lodge, Oakland)
5. nap: Bodie a szellemváros és Monó-tó, már az ide vezető utak is szépek. Estére pedig szállás tipp: Bridgeportban a Big Meadow Lodge, vidéki, csendes, nyugis kis házikókkal.
6. nap: Yosemite NP.: ezen szépen át lehet autózni, itt-ott megállni, vízesésekhez elsétálni, Half-Dome-ot megmászni.  Itt szivessen maradtam volna még 1-2 napot, a Yosemite Valleyben nagyon hangulatos volt a kemping, faházakkal, menzával, bolttal.
Mi azonban átkelrünk a Tioga-passon és Fresno-ban aludtunk. (szállás tipp:Americas Best Value Inn, Fresno)
7.nap: Death Valley, ez is egész napos autós túra, hegyekkel, sivataggal és 40fokos hőséggel, visitor center természetesen itt is van, mint minden látványosságnál és nemzeti parknál  Érdemes azért kiszállni a behűtött autóból a Deadwater basin kiszáradt sós medrénél és fent a Dantes Veaw kilátóhelynél, ahova kényelmes autóút visz fel és 1700m!! magasan van  (szállás tipp: Budget Inn Mojave)
8. nap: Út Las Vegasba, útközben Vegas előtt outletben soppingolás. (Szállás tipp: Motel6 Las Vegas Tropicana, az MGM hotelhez közel)
9. nap: Indulás Vegasból, Hoover-gát és késő délután még a Grand Canyon is belefér, itt egy 40km-es út mentén több kilátópont is van Grand Canyon Village-ből indulva. (Szállás tipp: Motel 6 Williams East – Grand Canyon)
10. nap: Vagy hosszú autókázás árán be lehet préselni a napba a Monument Valley-t, vagy egy teljes napot még a Grand Canyonnál tölteni és este továbbállni, mi ez utóbbit választottuk.(szállás tipp: Americas Best Value Inn-Page)
11. nap: a szállással szemközti parkolóból indult a túra az Antilop Kanyonba, ide neten foglaltunk helyet a navajotours.com-on) a reggeli órákra. Ezután irány a Horseshoe Band és a Zion NP., amire háromnegyed napunk volt csak sajnos(de nyertünk egy órát, mert ott már más időzóna van), de így is sok mindent láttunk, autóval is bejárható és buszjárat is van, a végállomásától jó kis túra lett volna a The Narrows patakvölgy, ami kimaradt nekünk, de tarantulát legalább láttunk és sok szép kilátóhelyen megálltunk így is. Érdemes megmászni az Angels Landing csúcsot is. Nekem kedvenc helyem lett a 2000m magas vörös homokkő hegyeivel.
(szállás tipp:Motel 6 St George)
12. nap: Bryce NP., Sunrise és Sunset Point, kis túra le a völgybe a hatalmas vörös sziklák között, vacsi a Ruby’s Inn-ben, azóta sem láttam még akkora brownie-t sehol
13. nap. Vissza Vegasig, ekkor már a Red Roof Inn-ben aludtunk
14. nap: Vissza LA-ba és körbeértünk