Sign In

Blog

Latest News
Skye szigetről a Külső Hebridákra – Skócia

Skóciából, Uig kikötőjéből másfél órás komp úttal érjük el Harris szigetét. Ez a sziget olyan eldugott, hogy aki el akar menekülni a nagyvilág elől, jobb helyet nem is választhatna.

Nagyon ritkán lakott terület, nem is értem, hogy az itt-ott elszórt házak lakói hogyan élnek, hol dolgoznak. Boltokat még találtunk itt-ott és a gyerekeket is összeszedte egy iskolabusz. Igaz, hogy egy busznyi gyereknél szerintem nem is él több a szigeten. A kompjegyet megvettük előző nap. A kikötő épületében egyébként éttermet is találunk és sok érdekes prospektust különböző hajókirándulásokról, például Szt. Kilda szigetekre.

Október végén jártunk ott, kalandos hajóutunk volt, odafele delfinek kísérték a kompot, visszafelé a szél miatt akkora hullámok voltak, hogy nem bírtam egyenesen közlekedni a fedélzeten. Mivel minden utas kényelmesen ücsörgött és olvasott így azt gondoltam, hogy ez egy teljesen átlagos út errefelé.

A szállásunk a Number 5 Drinishaderben volt: https://www.number5.biz/  Egy tó partján áll két házuk, az egyikben modern kétágyas szobák vannak közös konyhával és nappalival. A másik házban 2 szoba van, saját fürdő, saját konyha, a fűtést pedig egy kályha adja, amit a vendégnek kell megpakolni fával. Az egésznek a hangulata és a hely miatt is, egyik kedvenc szálláshelyem lett, maradandó élménnyé vált az ott töltött két éjszaka.

Igazából a híres fehér homokos tengerpartok miatt mentünk el  Harris szigetére. Luskentyre és Seilebost a legismertebbek. Tényleg hihetetlen, hogy a szürke, lekopott dimbes-dombos, tavakkal tarkított táj mellett ilyen partok vannak. Ehhez társul tavasszal és nyáron az üde zöld fű.

Két nap alatt tettünk autóval egy kis kört, Tarberttől el Northtonig a nyugati parton, a keleti parton pedig vissza. Láttunk templomot, romokat, szép kis házakat. Northtonnál érdemes felmászni a “hegyre” a kilátás miatt. Ha valaki több időre megy, be tudja járni az egész Harris-Lewis szigetet. A főbb látnivalók és kirándulások: Clisham, a sziget legmagasabb pontja a Corbett (799m), Ceapabhal látványos partvidéke, Bosta Beach, Muladal-Ulabhal-Oireabhal túraútvonalak, Gearranannan Blackhouse Village.

Dobik

View all posts by Dobik

Utazásfüggőségem régóta tart, de mivel nem utazhatok folyton, addig is szívesen írok beszámolókat, tervezgetek és igyekszem információkkal szolgálni másoknak, ha tudok.